top of page

חכמת מכונת הקפה או - איך נפטרים מנזלת?


נזלת ממושכת אינה גזירת גורל. בין אם מדובר בכזאת שמתנחלת במחילות עם תחילתו של צינון ומסרבת להתפנות במשך ימים ואף שבועות, ובין אם כזו שמגיעה בתחילת האביב או הסתיו ומבלה איתנו עונות על גבי עונות. את אלה וגם את אלה ניתן, ואפילו בקלות יחסית וללא תרופות, לייבש ולשלח לדרכן.


coffe machine

חכמת מכונת הקפה:

ניכר שמתכנני מכונות הקפה מכירים היטב את הרציונל הזה. בכל פעם לאחר שעובר חלב בצינורית השואבת, מופעלת פעולת ניקוי – במים (נוזלים נקיים) ובאוויר (מייבש).

יצרני המכונות כנראה מודעים לכך, שצינוריות דקיקות, אשר מתמלאות בנוזלים בעלי פוטנציאל למצע חיידקי, נוטות להזדהם בקלות ויש לנקותן מיד לאחר השימוש.

אבל לפני הכל בואו נתבונן במנגנון האנושי של מערכת הנשימה:

טריגר (חיצוני או פנימי) מעורר את ריריות האף. מתחילה דליפה. הטישו נכנס לפעולה, צינוריות האוויר מתמלאות בנוזלים, הנשימה הופכת להיות נשימה דרך הפה. בלא מעבר של אוויר נקי, מתרחש תהליך של התבססות הנוזלים בצינוריות, הנזלת משנה את צבעה לירקרק, סותמת ומצרה עוד יותר את המעברים.

יש שאצלם זה יעבור כך או כך אחרי כמה ימים. אחרים לא יוכלו להתגבר על המערכת ללא תרופות לייבוש. ויש מי שכל נזלת תיגמר אצלם בדלקת של הסינוסים או שתחלחל למטה, לעבר הגרון והסמפונות.

המפתח: נשימה דרך האף. (נכון, כשממש סתום זה לא פשוט, אם כי גם אז ניתן. והחכמה הגדולה באמת היא לתפוס את המערכת בתחילתה).

המעשה: תרגלו שאיפה אטית דרך האף. אל תחכו למצב חירום כדי לעשות זאת. תרגלו נשימות שכאלה בחיי היומיום, כך שבעת מצוקה כבר תהיו מנוסים. כשמתחילה מערכת צינון או אלרגיה, השתמשו בנשימות אלה.

למדו להתייחס לקינוח האף בצורה חדשה. סיימו כל קינוח (בכל פעם!) בשאיפה עמוקה של אוויר דרך האף. הרחיבו ועשו זאת גם בעת התעטשות או שיעול.

איך זה עובד?

פיסי: צינוריות האף הדקיקות ומעברי הסינוסים מתמלאים בנוזלים פיסיולוגיים שנוטים להתקפה חיידקית ולהסתבכות. מעבר מיידי של אוויר בצינורות מייבש את רוב הנוזלים, פותח את הפתחים, מחזיר את היכולת לנשום דרך האף ובכך מקטין את המצע לפעילות חיידקית.

מטאפיסי: עם כל קינוח, התעטשות או שיעול מופר לרגע האיזון של כניסה ויציאה של אוויר מן הגוף. אנרגיה רבה יוצאת, ולכן מתבקש להחזיר. שאיפה עמוקה של אוויר מחזירה לגוף את שהופר.

רוחני: בעת מצוקה פיסית (ונזלת היא בהחלט מצוקה), המערכת שלנו מבקשת תשומת לב והקשבה. זמן לעצמה. התייחסות על ידי נשימה ומתן זמן לסיום פעולת הקינוח (או ההתעטשות או השיעול), לפני החזרה לקצב הפעילות השגרתי, משדרת פנימה מסר – יש התייחסות והקשבה ולמצב.


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page