בלוג בתנועה

בעיקר נשים, אבל לא רק! התיק שאותו אנו נושאות כתפנו – על איזו כתף הוא נישא? האם תמיד, או בדרך כלל על אותה הכתף?

גם אם זה לא נוח - הקפידו להחליף כתפיים.

אין זה משנה כלל אם התיק כבד, או שהוא נושא בחובו רק טלפון ומפתחות. ברגע שכתף אחת מגויסת לנשיאה יום יום, זמן לא מבוטל מן היום, עמוד השדרה כולו מתגייס בהתאם. הכתף הרלוונטית מורמת מעט, משקל הגוף כולו נודד אל הרגל הנגדית, חלוקת המשקל על כפות הרגליים, הקרסוליים, הברכיים ומפרקי הירך אינה סימטרית ונוטה לצד אחד באופן קבוע.

אזהרת מסע: אזהרת בטיחות! בשל השינוי בשיווי המשקל, מומלץ להתנסות במנות קטנות, ובכל מקרה לא כאשר ממהרים במיוחד. במלים אחרות: לא כאשר רצים לאוטובוס.

שימו לדרך שבה אתם יושבים, כאשר הינכם יושבים לאורך זמן. למשל בשיעורים, הרצאות, ליד המחשב, בסרטים,

בישיבות, ליד שולחן האוכל, במפגשים חברתיים או אפילו בשירותים. בין אם אתם נוטים לשבת רגל על רגל, בשתי רגליים פשוטות, ברגליים מסוכלות או בכל דרך אחרת, סביר להניח שיש א-סימטריה בישיבה. רגל אחת מונחת, השנייה מעליה, האחת מקבלת את המשקל, השנייה פחות. הביאו תשומת לב לשיבה והחליפו את הצדדים באופן יזום.

ישיבה היא הפעילות הרצופה השכיחה ביותר שאנו עושים בשעות הערות שלנו. שינוי התנוחה, היפוך ימין ושמאל ותשומת לב לדרך הישיבה יבטיחו הקלה על הקרסוליים, הברכיים ומפרקי הירך, כמו גם על שאר חלקי הרגל, האגן ועמוד השדרה.

אמצו לכם שתיים-שלוש מתנועות היומיום ולמדו את עצמכם לבצע אותן ביד ההפוכה להרגל הקיים. למשל – להושיט יד לידית דלת הכניסה, לפתוח את המנעול עם המפתח, לשלטט בשלט הטלוויזיה או למרוח גבינה על פרוסת הלחם. 

אזהרת מסע: אזהרת ביצוע! לא רצוי לעשות זאת (לפחות לא בהתחלה) עם פעולות שדורשות מהירות, מיומנות גבוהה במיוחד או שמעורבים בהן כלים חדים או שבירים. במלים אחרות: חכו עם קיצוץ הבצל.

צרו לעצמכם סט של משחקי דמיון לזמן שלפני ההירדמות. אלה יכולים להיות משחקי מילים, א"ב של דברים, דמיון מודרך או תרגילי חשבון אהובים. כל משחק דמיוני שנעים לכם. שחקו במשחק שכזה לפני ההירדמות. משחק הוא התרופה הטובה ביותר כנגד מחשבות מטרידות.

מצאו מדרגה בטוחה (יציבה ובמידה הנכונה) בבית, בחצר או בעבודה ועשו לעצמכם הרגל – על המדרגה הזו לבצע עלייה כפולה: להניח רגל, להביא גם את הרגל השנייה, להוריד רגל, להוריד גם את השנייה, לחזור על זה שוב, הפעם להתחיל עם הרגל השנייה, ואז להמשיך בעלייה הרגילה. בצעו זאת בכל פעם שתעברו במדרגה הזו.

ניתן לעשות את התרגיל גם בדרך חזרה, בירידה.

אזהרת מסע: אזהרת בטיחות! הדגש הוא על מדרגה בטוחה, אבל גם על נעליים נכונות. במילים אחרות: ביום גשום או עם נעלי עקב – עדיף לדלג על התרגיל הזה.

כאשר אתם צריכים להוריד ספר או כל דבר אחר ממדף גבוה, נצלו זאת כהזדמנות להימתח כלפי מעלה. עשו זאת לסירוגין עם יד ימין וגם שמאל, כדי לשמור על איזון.

מתיחות משחררות מתח בגוף ומסייעות להארכת השרירים ולגמישותם.

למיטיבי לכת: מצאו איזה עוד חלקים בגוף יכולים להשתתף בהתמתחות. למשל: הנפה קטנה של הרגל, עלייה על קצות האצבעות וכו'.

קחו נשימה עמוקה מיד אחרי כל התעטשות או קינוח האף.

פעולות אלה, הנושאות אופי של התרוקנות, מזמינות נשימה חזרה. הנשימה העמוקה מאפשרת לקחת רגע לעצמנו, כמו גם לפתוח את המעברים וצינוריות הנשימה. התעטשות או קינוח אף הם תזכורת נפלאה לנשום.

חברו ריקוד קטן של 3-4 תנועות לצלצול הטלפון שלכם. תוכלו לרקוד אותו בכל פעם שהטלפון מצלצל (או לפחות כאשר אף אחד לא רואה). החליפו את הצלצול לעתים מזומנות, כדי לא להשתעמם. עם חברים טובים ובני משפחה - רקדו גם לצלילי טלפונים של אחרים.

אזהרת מסע: אזהרת התמכרות! זהירות – זה ממכר!

אחרי כל מקלחת – נגבו ביסודיות את הגוף כולו, ובמיוחד את אזור הגב. החזיקו את המגבת בשני צדיה ונגבו כל חלק ופינה בגב.

כדי להיות יסודיים תזדקקו לשפע של תנועות ידיים, הקשתות של עמוד השדרה, מתיחות כלפי מעלה ובאלכסונים.

אזהרת מסע: אזהרת בטיחות! עשו זאת לאחר שכבר יצאתם מהאמבטיה, שכן התנועות של הטיית עמוד השדרה יכולות להוציא משיווי משקל, ולא כדאי לעשות זאת באמבטיה חלקה.

נצלי את מריחת קרם הבוקר להתעמלות מחזקת עצם. שימי מעט קרם (או סרום) על כפות ידייך ושפשפי אותן במהירות זו כנגד זו במשך כ-20 שניות, לפני המריחה על הפנים. מעבר לתרגול המחזק לכשעצמו, מתבצע חימום של הקרם (או הסרום), דבר שמסייע לספיגתו בצורה טובה יותר.

אזהרת מסע: אזהרת חסכון! כאשר מדובר בקרם יקר במיוחד, שימי נגיעות קטנות קודם על הפנים, ורק אז שפשפי את כפות הידיים.

Please reload

Please reload

סינון לפי נושאים

טיפ טיפה – חיים בתנועה

טיפים קטנים, עם תמורה גדולה,

לשילוב תרגול מודע בחיי היומיום

הצטרפו כאן >>

 כל הזכויות שמורות לרות מעיין - דרך המעיין 2017

Created by BestSite

  • Facebook Social Icon

רות מעיין  |  054-6206110 | maayanway@gmail.com |  זכרון יעקב